Les tecnologies de suport, són els productes fabricats específicament o disponibles al mercat, la funció és la de permetre o facilitar la realització de determinades accions, de tal manera que sense el seu ús, aquestes tasques serien impossibles o molt difícils de realitzar per a un individu en una situació determinada. Són per exemple cadires de rodes o ajudes de bany
Per a la creació d’ajudes tècniques s’usen conceptes i coneixements extrets de l’ergonomia i altres disciplines, amb l’objectiu que el producte resultant sigui adequat a les característiques de l’usuari i li permeti compensar la seva limitació en l’accés a entorns o productes
L’objectiu per utilitzar un producte de suport és realitzar la tasca, de forma autònoma o amb ajuda d’un assistent, amb eficàcia, seguretat i comoditat.
Altres raons per utilitzar productes de suport serien, com a prevenció en un procés degeneratiu; rebaixar l’esforç que requereix l’activitat; evitar o reduir el risc de lesions o accidents; i disminuir o evitar el dolor.
Els productes de suport abasten un ampli espectre que va des de, per exemple, estris tan simples com l’engrossiment del mànec d’un cobert, al més sofisticat sistema d’accés a l’ordinador. L’aparició de nous productes i prestacions avança en paral·lel al desenvolupament tecnològic.
En tots els àmbits en què s’utilitzin els productes de suport, han de ser considerats necessaris i eficaços; que no restringeixin les capacitats de l’usuari, que no estiguin contraindicats; de fàcil obtenció, amb una bona relació qualitat-preu i coberts per un servei postvenda per al seu manteniment. En molts casos serà necessari unprofesional que els recomani i que ensenyi a utilitzar-los adequadament.
Consulta els articles recomanats a la nostra tenda online